[133-114] [113-94] [93-74] [73-54] [53-34] [33-14] [13-1]
TEHÁT HASZNÁLHATJUK A TELEÍRT SZÖVEGGYŰJTEMÉNYÜNKET???TÉRKÉPN KELL MUTOGATNI???? |
Encus! Lehet csak a Szeget szeggelt elemzni, nem tudom, Petőfitől mi van még a Szöveggyűjteményben. Viszont csak olyan verset emlízsen, amit valóban olvasott. Ilyen lehet pl. a Sári néni, a Pató Pál úr, A tintásüveg, a Csokonai stb.
Jó így?
BP |
Memoriter minden tételhez kell irodalomból, mindenkihez tanultunk is. |
Memoriter minden tételhez kell irodalomból, mindenkihez tanultunk is. |
Nem tűntem el, csak néha muszáj pől. takarítani. Ki sem nyitottam a gépet, s még hátravan egy csomó takarítás, mosás, vasalás. A büdös életben nem fogom magam utolérni.
Tehát: Nitusnak ma visszaküldtem a tételeket. Mikszáth a hetedikes könyvükben van, akkor tanulták, Erával. Rövid és hosszú távú memória: holnapra aludják ki magukat, különben a hullaállapottól semmi sem fog eszükbe jutni. Most nem vicceltem. Segít még a gyertya és a fejen állás, ez sem vicc.
A szöveggyájteménynél nincs fontosabb, ha jól emlékszem, abba jegyzeteltek.
Üdv
BP |
Tanárnő, el ne felejtsen az én kérdésemre válaszolni, mert a lányok már olyan sok mindent ráírtak:D kuci, szerintem ezzel mindenki így van ;) reb |
Kérem szépen,ezek komoly problémák!!!Nem ér kinevetni a kisebbiket,jó?????:)
Qci |
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:de aranyos vagy kuci...sztem midnenki így van vele, ne aggódj az én memóriám is szar...csupán 1nap nem foglalkoztam a törivel és alig tudtam elnyökögni vlaamit:D ígyál egy csábítót jól mondja lili:D
a tanárnő eltűnt innen...:((((hova???
igen encus, én is köszönöm eltudoka tételhez modnani 3mondatot..szuper:D:D:D |
Tanárnő!
Nekem van egy nagy aggodalmam,félelmem.... Én tanulok a szünetben minden nap mint a nem tudom mi,de félek attól h hiába tanulok most így,vizsgára kimegy a fejemből minden....Pláne az a tudat mellett h nekem rossz a hosszútávú ill. sztem még a rövidtávú memóriám....Tetszik tudni vmi tanácsot adni h mit csináljak?Azt hallottam ha energiaitalt vagy kávét iszok,akkor az majd serkenti az agyamat és jobban fog működni...Bár ami nincs, az nem lehet...
Kérem Tanárnő!!!!!
Köszönöm!
Qci |
nituska és a saját nevemben köszönjük:D |
És még annyi, hogy mindegyik irodalom tételhez kell memoriter? Vagy csak az életművesekhez? rebiszín |
Tanárnő! Mikszáth Kálmán már a 11es tkban van, de nekem olyan nincsen, csak szöveggyűjteményem. Vagy mindenkinek csak az van? De akkor az életét netről tudjam meg? És az szgy-ben 2 műve van, azt olvassam el és elemezzem magamtól, vagy hogy csináljam?:( Tessék gyorsan visszaírni:) Köszönöm szépen. Rebi voltam |
Na bogárkák, álljunk a startvonalra:
helyzetkomikum, nyelvi komikum, jellemkomikum - definiáljuk a fogalmat és hozzárendelünk egy-két verset, vagy egy versben (Szeget szeggel) kimutatjuk mindet. (definíció - pl. a Tartuffe-nél vagy A helység kalapácsánál - leginkább a nyelvtan könyv stilisztika c. fejezetében. Szóval, ha egy vers van, akkor annak nagyon alapos kivesézése a megadott szempont szerint, vagy a megadott szempont bemutatása több Petőfi-versben. Órán elhangzott még: A tintásüveg; Csokonai; Pató ál úr; A nyakravaló.
Látomás: definiáljuk a fogalmat és hozzárendelünk egy-két verset. A fogalom definíciója pl. Vörösmartynál esetleg Berzsenyinél. Látomás (vízió): a felcsiágzott képzelet hatására látási inger nélkül a tudatban megjelent vagy látni vélt kép. Ez van az Előszóban is, A vén cigányban is.
Vörösmarty esetében érdemes elfogadni Encus javaslatát. átnézem és küldöm vissza Nitus tételeit. Addig is, faggassák egymást, ahogy látom, érdemes. |
hallod nitus, olvasd el a Tk-et annál a 2 versnél: a Vén cigánynál meg az Előszónál! nagyon értelmeseket ír és könnyű megtanulni!!! |
Mit kell a Vörösmartyshoz mondani???legalább had tudjak megszólalni, ha azt húzom....mert semmit nem tudok hozzá mondani....abban a két versben semmi látomáos izé nincs sztem....bár nagyon nem vagyok művész lélek és nem szeretem magam beleásni, de azért jól esne ha tudnék 1kerek mondatot mondani és úgy kapnék egyest, nem úgy hogy nem mondtam semmit:DD:D:D
TÉYNELG KELLENEK VERSEK?????????????????????MIHEZ KELL VERSET TANULNI??????????????,UGYE NEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??? |
Tanárnő!
Nem tudom hogy az 1. tételhez (A komikum megjelenési Petőfi lírájában) MELYIK versek kellenek? A Szeget szeggel az biztos, de gondolom egy nem elég, ugye?
ide tessék nekem válaszolni, köszönöm
|
Somlai Margitot láttam én piacon guberálva,
Ősz kicsi kontya úgy feszült, mint rég az iskolába.
Láttam ott Somlai Margitot lila eres kezével
Szemétben turkálni, s bújtam ott, ne legyen övé a szégyen.
Bújtam a földbe, bódé mögébe,
Vén Margit néni, ne láss meg soha.
Somlai Margit, mit guberálsz itt?
Tán azt a szót, hogy ... hogy iskola?
Oxfordi diplomás Somlai, latin-angol tanárnő,
Öt nyelven tudta mondani azt a szót, hogy teremtő.
S nyolcvanöt éves kézzel ott ügyesen túrt szemétben,
A teremtő éppen nem figyelt, őhelyette is néztem.
Bújtam a földbe, bódé mögébe,
Somlai Margit, nem én,
Nem én teremtem, nincs hozzá kedvem,
Ezt a világot, nem én.
Somlai Margit, láttam én, talált egy fél pár kesztyűt,
És vele örültem lesben ott, hogy a teremtő enyhült.
Bújtomban szurkoltam: Istenem, Istenem és teremtőm,
A kesztyű párját lelje meg, segíts a vén tanárnőn.
Ultima ora non datur secunda,
A kesztyű párját lelje meg,
Add a kezébe teremtőm végre,
A végén még más találja meg.
Mivelhogy volt ott rengeteg
Szemétben túró pára,
S minden bódé mögé bebújt
Mindnek egy tanítványa.
Piacon járva láttam ezt,
Láttam, és jól megnéztem,
Úgy mondtam el most, úgy, ahogy
Volt is ez voltaképpen. |
én a mai napig nem értem mit kell ahoz a tételhez elmondani...a vizuális és a nyelvi kifejezőeszközök kölcsönhatásához....ha kihúzom, újat húzok mert nem értem és nem találom sehol és és és...:(
a Vörösmartyshoz sem fogok semmit se mondani mert nem tudom miaz a látomásos jelleg a verseiben!!! ez van...szuper vizsgáink lesznek... |
Akkor hajrá! Ha túl leszünk a vizsgán, megcsináljuk ezt a házit. Hát igen, a tudásnak az is része, ha az ember biztos benne, hogy valami olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Na jó, nem boncolgatom tovább, ha ezen a házi meglesz, lesz miről beszélni. Meg bőven tennivalónk a továbbiakban. Csak az a baj, ha az ember megtanít egy rakás adatot, annak van látszatja - mellékesen használ is, mint a mázsányi memoriterek. Néha - sőt! főleg - muszáj adatok helyett a mély olvasásra, szókincsre hajtani, aminek viszont nincs azonnali látszatja. Ld. még Luca a vizuális és verbális kommunikáció kölcsönhatásáról, ami szerinte semmi, amúgy pedig napjaink valósága, a maga bonyolultságában. |
Sztem is jó ötlet én is benne vagyok. Ha kell akkor kell-csak tanulunk ilyenekből |
[133-114] [113-94] [93-74] [73-54] [53-34] [33-14] [13-1]
|